Архів номерів

2018 21 22 23      
2017 15 16 17 18 19 20
2016 9 10 11 12 13 14
2015 3 4 5 6 7 8
2014 1 2        

Пошук

Зелінська Г.О. Геронтоосвіта як пріоритет у вирішенні проблем вільного часу людей постпенсійного віку

АНОТАЦІЯ

У статті обґрунтовується необхідність навчання упродовж життя. Зосереджено увагу на заміщенні вільного часу людей постпенсійного віку освітою. Визначено новий напрям регіонального освітнього менеджменту – управління розвитком геронтоосвітою. Запропоновано розглядати навчання людей третього віку як навчання заради власної вигоди, де саме той, хто навчається, визначає для себе, що він хоче вивчити, в якому темпі і яким чином. Необхідність застосування в управлінській практиці інноваційного підходу до навчання літніх людей вимагає від менеджменту побудови моделі, яка б враховувала територіальні особливості й ресурси освіти, що у свою чергу потребує вивчення системної його будови. Основою високоефективного освітнього менеджменту повинна стати плідна співпраця всіх потенційних суб’єктів – держави, громади, бізнесу, навчальних закладів та особистості.

Ключові слова: менеджмент, освіта, третій вік, соціальна політика, геронтоосвіта.

АННОТАЦИЯ

В статье обосновывается необходимость обучения на протяжении жизни. Сосредоточено внимание на замещении свободного времени людей постпенсионного возраста образованием. Определено новое направление регионального образовательного менеджмента – управление развитием геронтообразованием. Предложено рассматривать обучение людей третьего возраста как обучение ради собственной выгоды, где именно тот, кто учится, определяет для себя, что он хочет изучить, в каком темпе и каким образом. Необходимость применения в управленческой практике инновационного подхода к обучению пожилых людей требует от менеджмента построения модели, которая бы учитывала территориальные особенности и ресурсы образования, что в свою очередь требует изучения системного его строения. Основой высокоэффективного образовательного менеджмента должно стать плодотворное сотрудничество всех потенциальных субъектов – государства, общества, бизнеса, учебных заведений и личности.

Ключевые слова: менеджмент, образование, третий возраст, социальная политика, геронтообразование.

ANNOTATION

In the paper argues the case for lifelong learning. The emphasis is on the replacement of free time people aged elderly education. Defined a new direction regional educational management – management development herоntoeducation. A study of people regarded as the third age learning for their own benefit, where one learner determines for himself what he wants to learn where and how to pace. The need for a management practice innovative approach to teaching the elderly requires management building model that takes into account the territorial characteristics and resources of education, which in turn requires a systematic study of its structure. The fruitful collaboration of all potential subjects of – states, society, business, educational establishments and personality must become basis of high-efficiency educational management.

Keywords: management, education, third age, social policy, herоntology education.

Завантажити статтю (pdf)