Архів номерів

2018 21 22 23      
2017 15 16 17 18 19 20
2016 9 10 11 12 13 14
2015 3 4 5 6 7 8
2014 1 2        

Пошук

Козловський Ю.М., Яремко І.Й. Формування професійної компетентності майбутніх фахівців з обліку та аналізу

АНОТАЦІЯ
Розглянуто основні засади підготовки фахівців з бухгалтерського обліку і суміжних знань та узагальнено проблеми сучасної професійної освіти за фаховим спрямуванням. Визначено, що у цих процесах важливою є орієнтація навчальних програм на набуття ключових компетентностей та на створення механізмів їх запровадження для бухгалтерсько-економічних спеціальностей.
Проведено аналіз професійних компетентностей у підготовці бухгалтерських кадрів та оцінено їх відповідність сучасним кваліфікаційним вимогам, що висуваються до таких фахівців уконтексті вимог національного і глобального соціально-економічного середовища. Зіставлено вироблені компетентності в українській університетській освіті за напрямом «облік і оподаткування» з міжнародними принципами професійної освіти і навчання.
Проаналізовано зміст ключових, базових і спеціальних компетентностей як складників професійної компетентності майбутніх фахівців облікової сфери знань у зіставленні з міжнародними стандартами. Сформульовано окремі аспекти в поглибленні змісту компетентностей та їх взаємозв’язку і взаємозумовленості для підвищення якості підготовки бухгалтерських кадрів в університетській освіті.

Ключові слова: облікові спеціальності, професійна підготовка, професійна компетентність, ключові компетентності, базові компетентності, спеціальні компетентності.

АННОТАЦИЯ
Рассмотрены основные принципы подготовки специалистов по бухгалтерскому учету и смежным знаниям и обобщены проблемы современного профессионального образования по профессиональному направлению. Определено, что в этих процессах важна ориентация учебных программ на приобретение ключевых компетентностей и на создание механизмов их внедрения для бухгалтерско-экономических специальностей.
Проведен анализ профессиональных компетенций в подготовке бухгалтерских кадров, оценено их соответствие современным квалификационным требованиям, предъявляемым к таким специалистам в контексте требований национальной и глобальной социально-экономической среды. Сопоставлены сформулированные компетентности в украинском университетском образовании по направлению «учет и налогообложение» с международными принципами профессионального образования и обучения.
Проанализировано содержание ключевых, базовых и специальных компетенций как составляющих профессиональной компетентности будущих специалистов учетной сферы знаний в сопоставлении с международными стандартами. Сформулированы отдельные аспекты в углублении содержания компетенций, их взаимосвязи и взаимообусловленности для повышения качества подготовки бухгалтерских кадров в университетском образовании.

Ключевые слова: учетные специальности, профессиональная подготовка, профессиональная компетентность, ключевые компетентности, базовые компетентности, специальные компетентности.

АNNOTATION
The basic principles of training professionals in accounting and related knowledge area are considered, and the problems of modern professional education by professional direction are generalized.
It is determined that in these processes it is important to focus the curricula for the acquisition of key competencies and to create mechanisms for their introduction for accounting and economic specialties.
The analysis of professional competencies in the training of accounting practitioners has been carried out and their conformity to the modern qualification requirements to be met by such practitioners in accordance with the requirements of the national and global socio-economic environment has been assessed. The developed competencies in the Ukrainian university education for the training direction "accounting and taxation" are compared with the international principles of professional education and training.
The content of key, basic and special competencies as components of professional competence of future professionals of the accounting sphere of knowledge in comparison with international standards. Some aspects in deepening the content of competencies and their interconnection and interdependence for improving the quality of accounting personnel training in university education are formulated.

Key words: accounting specialties, professional training, professional competence, key competencies, basic competencies, special competencies.

Завантажити статтю (pdf)