Пошук
Рябоконь І.О. Стрес-менеджмент як фактор впливу на якість трудового життя викладачів вищої школи
АНОТАЦІЯ
У статті досліджено проблему стресів, пов’язаних з роботою викладачів вищих навчальних закладів. Розглянуто види професійних стресів. Досліджено вплив перевантаження і професійного вигорання на виникнення стресів, пов’язаних з трудовою діяльністю. Запропоновано заходи і механізми попередження та подолання професійних стресів як напрями підвищення якості трудового життя викладачів системи вищої освіти в Україні. Обґрунтовано доцільність запровадження системи моніторингу рівня стресів у вищих навчальних закладах.
Ключові слова: людські ресурси, професійний стрес, освіта, управління, виснаження, якість трудового життя.
АННОТАЦИЯ
В статье исследована проблема стрессов, связанных с работой преподавателей высших учебных заведений. Рассмотрены виды профессиональных стрессов. Исследовано влияние перегрузки и профессионального выгорания на возникновение стрессов, связанных с трудовой деятельностью. Предложены меры и механизмы предупреждения и преодоления профессиональных стрессов как направления повышения качества трудовой жизни преподавателей системы высшего образования в Украине. Обоснована целесообразность внедрения системы мониторинга уровня стрессов в высших учебных заведениях.
Ключевые слова: человеческие ресурсы, профессиональный стресс, образование, управление, истощение, качество трудовой жизни.
АNNOTATION
In the article the problem of stress related to the work of teachers of higher educational institutions are researched. The types of professional stresses have been considered. The influence of overload and professional burnout on the occurrence of work-related stress has been researched. The measures and mechanisms of prevention and overcoming of professional stress have been proposed as a way to improve the quality of working life of teachers of the higher education system in Ukraine. The expediency of introduction of a system of monitoring of the level of stress in higher educational institutions is substantiated.
Key words: human resources, professional stress, education, management, exhaustion, quality of working life.