Архів номерів

2018 21 22 23      
2017 15 16 17 18 19 20
2016 9 10 11 12 13 14
2015 3 4 5 6 7 8
2014 1 2        

Пошук

 

банер 1

 

unnamed

 

images

 

banner c111

 

Крисько Ж.Л. Сутність конкурентоспроможності через вивчення природи конкуренції

АНОТАЦІЯ
У статті окреслено основні підходи до сутності конкуренції як однієї з фундаментальних економічних категорій. Узагальнено наявні погляди на природу конкуренції. Розглянуто конкуренцію як структуру ринку й як процес. Установлено, що основним положенням для групи теорій, які приймають конкуренцію як структуру ринку, є розгляд конкуренції як заданої ззовні структури ринку, у рамках якої діють підприємства. Доведено, що за конкуренції як процесу господарюючі суб’єкти, котрі схильні до впливу зовнішнього середовища, можуть впливати на нього, змінюючи і формуючи його в своїх інтересах.

Ключові слова: конкуренція, конкурентоспроможність, конкурентна перевага, типи ринків, зовнішнє середовище, теорія.

АННОТАЦИЯ
В статье обозначены основные подходы к сущности конкуренции как одной из фундаментальных экономических категорий. Обобщены существующие точки зрения на природу конкуренции. Рассмотрена конкуренция как структура рынка и как процесс. Установлено, что основным положением для группы теорий, которые принимают конкуренцию как структуру рынка, является рассмотрение конкуренции как заданной извне структуры рынка, в рамках которой действуют предприятия. Доказано, что при рассмотрении конкуренции как процесса, хозяйствующие субъекты, которые подвержены влиянию внешней среды, могут влиять на него, изменяя и формируя его в своих интересах.

Ключевые слова: конкуренция, конкурентоспособность, конкурентное преимущество, типы рынков, внешняя среда, теория.

АNNOTATION
The article outlines the main approaches to the essence of competition as one of the fundamental economic categories. The existing points of view on the nature of competition are generalized. Competition as a market structure and as a process is considered. It is established that the main statement for a group of theories, which take competition as a market structure, is the consideration of competition as the one set from the outside structure of market, within which enterprises operate. It is proved that when considering competition as a process, business entities which are exposed to the influence of the external environment can affect it, changing and shaping it in their own interests.

Keywords: competition, competitiveness, competitive advantage, types of markets, external environment, theory.

Завантажити статтю (pdf)