Архів номерів

2018 21 22 23      
2017 15 16 17 18 19 20
2016 9 10 11 12 13 14
2015 3 4 5 6 7 8
2014 1 2        

Пошук

Гринькевич О.С., Зеленюк К.П.Статистичні інструменти оцінювання якості вищої освіти в аналізі її конкурентоспроможності

АНОТАЦІЯ
У статті узагальнено підходи до визначення поняття «якість вищої освіти». Сформульовано висновок про те, що основними критеріями якості у досліджуваній галузі є відповідність набутих компетентностей встановленим вимогам, а також задоволеність характеристиками освітніх продуктів різних категорій їх споживачів. Виходячи з основних положень менеджменту якості, а також міжнародних принципів якості, визначено основні напрями та інструменти статистичного оцінювання якості вищої освіти. Для вирішення задач внутрішнього забезпечення якості вищої освіти запропоновано використовувати контрольні карти. За результатами успішності студентів одного з ВНЗ України побудовано контрольні карти, які дають змогу виявити навчальні курси, щодо яких якість підготовки виходить за межі зони статистичного контролю. Виявлення таких дисциплін дає змогу здійснити поглиблений аналіз основних чинників якості освітніх програм та ухвалити рішення щодо їх удосконалення.

Ключові слова: вища освіта, якість вищої освіти, культура якості, статистичні інструменти аналізу якості вищої освіти, контрольні карти якості.

АННОТАЦИЯ
В статье обобщены подходы к определению понятия «качество высшего образования». Сформулирован вывод о том, что основными критериями качества в исследуемой области являются соответствие приобретенных компетенций установленным требованиям, а также удовлетворенность характеристиками образовательных продуктов разных категорий их потребителей. Исходя из основных положений менеджмента качества, а также международных принципов качества, определены основные направления и инструменты статистического оценивания качества высшего образования. Для решения задач внутреннего обеспечения качества высшего образования предложено использовать контрольные карты. На основании результатов успеваемости студентов одного из вузов Украины построены контрольные карты, которые позволяют определить учебные курсы, по которым качество подготовки выходит за пределы зоны статистического контроля. Выявление таких дисциплин позволяет провести углубленный анализ основных факторов качества образовательных программ и принять решение по их усовершенствованию.

Ключевые слова: высшее образование, качество высшего образования, культура качества, статистические инструменты анализа качества высшего образования, контрольные карты качества.

ANNOTATION
The approaches to the notion definition of “quality of higher education” are generalized in the article. It is concluded that the main quality criteria in the study area are the conformity of acquired competencies to the requirements, and also satisfaction of the characteristics of educational products of different consumer categories. The main directions and tools of the statistical assessment of higher education quality are defined in the authors’ study based on the main provisions of Total Quality Management (TQM), and also the international principles of quality management. To realize the objectives of internal guarantee of higher education quality the authors suggest using control cards. On the basis of the data on students’ progress in education control cards are made out which enables to identify the courses for which the quality of training goes beyond the area of statistical control. The detection of these disciplines enables to carry out deep analysis of the main factors of educational program quality and make a decision on their improvement.

Key words: higher education, higher education quality, quality culture, statistical tools of the analysis of higher education quality, quality control cards.

Завантажити статтю (pdf)