Архів номерів

2018 21 22 23      
2017 15 16 17 18 19 20
2016 9 10 11 12 13 14
2015 3 4 5 6 7 8
2014 1 2        

Пошук

Пепа Т.В. М'ясо-молочний підкомплекс і його стратегічний розвиток в ринковому середовищі

АНОТАЦІЯ
Визначено та досліджено особливості розвитку та функціонування одного із провідних міжгалузевих підкомплексів стратегічного значення – м'ясо-молочного в умовах ринкового господарювання та ринкового простору країни. Охарактеризовано тенденції та динамічні зрушення у функціонально-галузевій структурі комплексу, виявлено параметричні ознаки виробництва м'ясо-молочної продукції – обсяги випуску, структуру виробництва м'яса і молока з врахуванням попиту і пропозиції. Проведено порівняльну характеристику виробництва і споживання основних видів м'ясо-молочного підкомплексу в розрахунку на одну особу, визначено рівень забезпеченості населення згідно науково-обгрунтованих раціональних норм споживання. Надано ринкову характеристику м'ясо-молочного підкомплексу, визначено особливості формування та функціонування ринку м'ясо-молочної продукції. Розкрито сутність і змістовні характеристики ринку, його ознаки і ступінь сформованості в контексті забезпечення населення важливою продукцією тваринного походження Виявлено особливості і специфіку регіонального ринку м'ясо-молочної продукції, його функцію і мету та запропоновано методичні підходи до розрахунку ємкості ринку в межах економічної межі та бар’єру окупності. Обґрунтовано пропозиції щодо удосконалення структури та підвищення ефективності розвитку галузей м'ясо-молочного комплексу та ринку м'ясо-молочної продукції.

Ключові слова: м'ясо-молочний підкомплекс, ринок м'ясо-молочних продуктів, пропозиції, стратегія, ринкове середовище.

АННОТАЦИЯ
Определены и исследованы особенности развития и функционирования одного из ведущих межотраслевых подкомплексов стратегического значения – мясомолочного в условиях рыночного хозяйствования и рыночного пространства страны. Охарактеризованы тенденции и динамические сдвиги в функционально-отраслевой структуре комплекса, выявлены параметрические признаки производства мясомолочной продукции – объемы выпуска, структуру производства мяса и молока с учетом спроса и предложения. Проведена сравнительная характеристика производства и потребления основных видов мясомолочного подкомплекса в расчете на одного человека, определен уровень обеспеченности населения согласно научно обоснованным рациональным нормам потребления. Представлена рыночная характеристика мясомолочного подкомплекса, определены особенности формирования и функционирования рынка мясомолочной продукции. Раскрыта сущность и содержательные характеристики рынка, его признаки и степень сформированности в контексте обеспечения населения важной продукцией животного происхождения. Выявлены особенности и специфика регионального рынка мясомолочной продукции, его функция и цель и предложены методические подходы к расчету емкости рынка в пределах экономической границы и барьера окупаемости. Обоснованы предложения по совершенствованию структуры и повышения эффективности развития отраслей мясомолочного комплекса и рынка мясомолочной продукции.

Ключевые слова: мясомолочный подкомплекс, рынок мясомолочных продуктов, предложения, стратегия, рыночная среда.

ANNOTATION
The article determines and examines the specifics of the development and functioning of the one of leading comprehensive sub-complexes of strategic importance - meat and milk under the market economy conditions and within the market space of the country. Explained are trends and dynamic changes in the functional-branch structure of the complex, identified are quantitative aspects of the meat-milk goods' production - output volumes, meat and milk production structure based on demand and proposal. Comparative characteristic is presented for production and consumption of the key types of the meat-milk sub-complex products on the per capita basis, and the level of such products provision to the people has been determined in compliance with the scientifically substantiated rational consumption norms. Market characteristics of the meat-milk sub-complex is presented, and specifics of forming and functioning of the meat-milk products' market are determined. Also, detailed are the essence and substantial characteristics of the market, its features and the level of development in the context of providing staple products of animal origin to the people. Identified are specifics and particulars of the regional meat-milk products' market, its main function and purpose, as well as methodological approach toward calculation of the market's capacity within the economic limit and pay-off margin has been proposed. Also, proposals for improvement of the structure and enhancing the efficiency of the meat-milk complex branches and meat-milk products market development are substantiated.

Keywords: meat-milk complex, meat-milk products market, proposals, strategy, market environment.

Завантажити статтю (pdf)