Архів номерів

2018 21 22 23      
2017 15 16 17 18 19 20
2016 9 10 11 12 13 14
2015 3 4 5 6 7 8
2014 1 2        

Пошук

Дмитрів А.Я., Коцьо О.Я. Обгрунтування концептуальних положень стратегування маркетингової політики розвитку вищих навчальних закладів

АНОТАЦІЯ
Виділено низку передумов розвитку ринку освітніх послуг, що визначило необхідність розробки та застосування нових стратегічних підходів до функціонування вищих навчальних закладів. Дослідивши наукові припущення сучасних вчених, обґрунтовано роль маркетингу у системі стратегічного управління вищим навчальним закладом. Визначено ключові фактори маркетингу, які повинні бути враховані при досягненні стратегічних цілей в межах обраної концепції розвитку вищого навчального закладу. Згідно напрямку вивчення підходів інформаційного забезпечення освітніх процесів, запропоновано структурно-функціональну модель стратегування маркетингової політики розвитку вищого навчального закладу. Здійснивши дослідження ринку послуг вищої освіти, складено модель інформаційного забезпечення маркетингової політики, яка враховує внутрішні та зовнішні джерела збору маркетингової інформації. Розвинуто думку щодо застосування стратегічного підходу до реалізації маркетингової політики вищого навчального закладу, який варто розглядати стосовно формування контингенту студентів І курсу навчання, якості освіти та працевлаштування.

Ключові слова: вищий навчальний заклад, маркетингова політика, вища освіта, концепція, розвиток, ціль, послуга.

АННОТАЦИЯ
Выделен ряд предпосылок развития рынка образовательных услуг, что определило необходимость разработки и применения новых стратегических подходов к функционированию высших учебных заведений. Исследовав научные предположения современных ученых, обоснована роль маркетинга в системе стратегического управления высшим учебным заведением. Определены ключевые факторы маркетинга, которые должны быть учтены при достижении стратегических целей в рамках выбранной концепции развития высшего учебного заведения. Согласно направлению изучения подходов информационного обеспечения образовательных процессов, предложена структурно-функциональная модель стратегирования маркетинговой политики развития высшего учебного заведения. Осуществив исследование рынка услуг высшего образования, составлена модель информационного обеспечения маркетинговой политики, которая учитывает внутренние и внешние источники сбора маркетинговой информации. Развито мнение относительно применения стратегического подхода к реализации маркетинговой политики высшего учебного заведения, который стоит рассматривать в отношении формирования контингента студентов І курса обучения, качества образования и трудоустройства.

Ключевые слова: высшее учебное заведение, маркетинговая политика, высшее образование, концепция, развитие, цель, услуга.

АNNOTATION
Highlighted a number of prerequisites for the development of the market of educational services has identified the need to develop and apply new strategic approaches to the functioning of higher education institutions. Examining research assumptions of the modern scientists the role of marketing in strategic management of higher education institution.Identified the key factors of marketing that must be considered in achieving the strategic goals within the framework of the chosen concept of development of higher educational institutions.Under the direction of the learning approaches of information support of educational processes, the proposed structural-functional model of strategizing the marketing policy of development of higher educational institutions. By research of the market of higher education services, a model is made up of information support of marketing policy, which takes into account internal and external sources of collecting marketing information. Developed opinion regarding the application of the strategic approach to the implementation of the marketing policy of a higher educational institution, which should be considered in relation to the formation of a contingent of students And of course, the quality of education and employment.

Keywords: higher educational institution, marketing policy, higher education, concept, development, goal, service.

Завантажити статтю (pdf)