Архів номерів

2018 21 22 23      
2017 15 16 17 18 19 20
2016 9 10 11 12 13 14
2015 3 4 5 6 7 8
2014 1 2        

Пошук

 

банер 1

 

unnamed

 

images

 

banner c111

 

Vinarskа T.B., Kharchyshyna O.V. Organizational leadership on the international market

ANNOTATION
The article deals with the problem of organizational leadership in the enterprise, which implement foreign economic activities. To review this issue in the article was determined the social function of the leader, the difference between leader and manager, the personal qualities of leader for effectively solving of organizational problems and was analyzed the features of organizational leadership at the company that operates internationally.

Keywords: leader, organizational leadership, management, international market, foreign activity, globalization.

АНОТАЦІЯ
У статті розглядається проблема формування організаційного лідерства на підприємстві, яке здійснює зовнішьоекономічну діяльність. Для висвітлення цього питання визначаються соціальна функція лідера, відмінність лідера від менеджера, персональні якості лідера для ефективного вирішення організаційних завдань, а також аналізуються особливості організаційного лідерства на підприємстві, що функціонує на міжнародному ринку.

Ключові слова: лідер, організаційне лідерство, управління, міжнародний ринок, зовнішньоекономічна діяльність, глобалізація.

АННОТАЦИЯ
В статье рассматривается проблема формирования организационного лидерства на предприятии, которое осуществляет внешнеэкономическую деятельность. Для освещения этого вопроса определяются социальная функция лидера, отличие лидера от менеджера, личные качества лидера для эффективного решения организационных задач, а также анализируются особенности организационного лидерства на предприятии, которое функционирует на международном рынке.

Ключевые слова: лидер, организационное лидерство, управление, международный рынок, внешнеэкономическая деятельность, глобализация.

Завантажити статтю (pdf)