Архів номерів

2017 15 16 17 18 19 20
2016 9 10 11 12 13 14
2015 3 4 5 6 7 8
2014 1 2        

Пошук

 

банер 1

 

unnamed

 

images

 

banner c111

 

logo-1 

Бродовська О.Г. Відмінності державного соціального замовлення від звичайного державного замовлення на постачання товарів, робіт і послуг в соціальній сфері

АНОТАЦІЯ
Основна проблема фінансування державних закупівель – раціональне використання виділених бюджетних коштів. Державне соціальне замовлення має стати частиною бюджетних асигнувань на соціальне забезпечення населення. Основною передумовою до переходу на бюджетування, орієнтоване на результат, являється значне розширення прибуткової частини бюджетів усіх рівнів.

Ключові слова: державне соціальне замовлення бюджетування орієнтоване на результат, бюджетне планування, планування бюджетних видатків, бюджетна система, система державної закупівельної діяльності.

АННОТАЦИЯ
Основная проблема финансирования государственных закупок - рациональное использование выделенных бюджетных средств. Государственный социальный заказ должен стать частью бюджетных ассигнований на социальное обеспечение населения. Основной предпосылкой к переходу на бюджетирование, ориентированное на результат, является значительное расширение доходной части бюджетов всех уровней.

Ключевые слова: государственный социальный заказ бюджетирования ориентированное на результат, бюджетное планирование, планирование бюджетных расходов, бюджетная система, система государственной закупочной деятельности.

ANNOTATION
A government social order serves as the real alternative to the estimate method of financing except the regularatory financing of the commodities, works, services public purchasing in budgetary facilities. It is distinguished from the regularatory financing foremost by the contractual, competitive order of placing of state order. The government social order means the agreements that consist on competitive basis, between a state customer and supplier, on the terms of that the state is obligated to pay educational, medical, social and cultural services that get a supplier to the population on free of charge or partly paid by the consumers of these services to basis. It is suggested within the framework of research to distinguish the government social order that must become a part of budgetary assignations on public welfare of population. The agreements within the framework of government social order have the specific unlike spot contracts on government businesses on commodities, works and services. Budgeting oriented to the result provides the higher measure of transparency of budgetary charges. Budgeting oriented to the result evidently shows existent objective connection between scales, social meaningfulness and quality of financing from budgetary resources. The main managers of budgetary facilities get not only large independence in an order by money funds but also large responsibility for their expense and achievement of results. Realization of method of budgeting oriented to the result assumes the application of stage-by-stage estimation method of having a special purpose character of charges. There is considerable expansion of profitable part of budgets of all levels by basic pre-condition to passing to budgeting oriented to the result. It assisted the increase of index of budgetary material well-being of implementation of the functions fixed on the state, including government purchase activity.

Keywords: state social order result oriented budgeting, budget planning, spending planning, budget system, system of procurement.

Завантажити статтю (pdf)