Пошук
Хамініч С.Ю., Хижняк Ю.Е. Концепція екологічного маркетингу та особливості використання «зеленого» PR і реклами
АНОТАЦІЯ
З загостренням питання збереження навколишнього середовища кількість екологічно свідомих споживачів у всьому світі стрімко зросла, що посприяло появі нових вимог стосовно якості товарів та послуг, циклу їх виробництва загалом. Процес екологізації бізнесу поклав початок розвитку «зеленого» маркетингу та став новим трендом серед прогресивних підприємств, які прагнуть отримати конкурентні переваги за допомогою дотримання відповідних екологічних вимог. В статті розглянуто концепцію екологічного маркетингу та її комунікаційних інструментів, які спрямовані на створення конкурентних переваг за рахунок ощадливого ставлення до природних ресурсів та їх збереження серед екосвідомих споживачів.
Ключові слова: екологічний маркетинг, екологічний піар (PR), екологічна реклама, грінвош, «зелений» маркетинг, «зелена» реклама, комплекс маркетингових комунікацій, сталий розвиток, екологічна свідомість, екологізація виробництва.
АННОТАЦИЯ
С обострением вопроса сохранения окружающей среды количество экологически сознательных потребителей во всем мире резко возросло, что посодействовало появлению новых требований к качеству товаров и услуг, цикла их производства в целом. Процесс экологизации бизнеса положил начало развитию «зеленого» маркетинга и стал новым трендом среди прогрессивных предприятий, стремящихся получить конкурентные преимущества с помощью соблюдения соответствующих экологических требований. В статье рассмотрена концепция экологического маркетинга и его коммуникационных инструментов, направленных на создание конкурентных преимуществ за счет бережного отношения к природным ресурсам и их сохранения среди экосознательных потребителей.
Ключевые слова: экологический маркетинг, экологический пиар (PR), экологическая реклама, гринвош, «зеленый» маркетинг, «зеленая» реклама, комплекс маркетингових коммуникаций, устойчивое развитие, экологическое сознание, экологизация производства.
ANNOTATION
Due to aggravation of the environment preservation problem the number of environmentally conscious consumers has greatly increased around the world, that facilitate creation of new requirements for the quality of goods and services, their production cycle as a whole.The process ofbusinessecologizationlaid the foundation for the development of «green» marketing and has become a new trend among progressive companies which seeking to gain competitive advantage through compliance with the relevant environmental requirements. Article reviews the concept of environmental marketing and communication tools, aimed at creating a competitive advantage through careful treatment of natural resources and their conservation among eco-conscious consumers.
Keywords: environmental marketing, environmental public relations (PR), environmental advertising, greenwash, "green" marketing "green" advertising, marketing communications complex, sustainable development, environmental consciousness, production ecologization.