Пошук
Чевганова В.Я., Брижань І.А. Теоретичні засади дослідження конкурентноспроможності підприємства
АНОТАЦІЯ
На основі дослідження основних підходів до визначення змісту категорії конкурентоспроможність (компаративного, ресурсного та системного) запропоновано власне бачення сутності цього поняття. Враховуючи, що рівень конкурентоспроможності підприємства в кожний конкретний момент часу визначається спільним впливом багатьох факторів, автори згрупували різні підходи науковців до класифікації конкурентоутворюючих факторів. Запропоновано розділяти ці фактори на три групи (техніко-економічні, комерційні та нормативно-правові) з наступним поділом їх на внутрішні та зовнішні з метою управління та розроблення стратегії підвищення конкурентоспроможності.
Ключові слова: конкурентоспроможність підприємства, конкурентні переваги, конкурентоутворюючі фактори.
АННОТАЦИЯ
На основе исследования основных подходов к определению содержания категории конкурентоспособность (сравнительного, ресурсного и системного) предложено собственное видение сущности этого понятия. Учитывая, что уровень конкурентоспособности предприятия в каждый конкретный момент времени определяется совместным воздействием ряда факторов, авторы сгруппировали различные подходы к классификации конкурентообразующих факторов. Предложено разделять эти факторы на три группы (технико-экономические, коммерческие и нормативно-правовые) с последующим разделением их на внутренние и внешние с целью управления и разработки стратегии повышения конкурентоспособности.
Ключевые слова: конкурентоспособность предприятия, конкурентные преимущества, конкурентообразующие факторы.
АNNOTATION
Based on the research of basic approaches to define the content of competitiveness (comparative, resource and system) authors offered own vision of the essence of this category. The level of competitiveness in any time is determined by the joint influence of several factors, that’s why the authors grouped the different approaches to classification of competitive factors and proposed to divide them into three groups (technical, economic, commercial and legal) with subsequent splitting them up into internal and external in order to manage and develop a strategy to increase competitiveness.
Keywords: competitiveness, competitive advantages, competitive factors.