Архів номерів

2018 21 22 23      
2017 15 16 17 18 19 20
2016 9 10 11 12 13 14
2015 3 4 5 6 7 8
2014 1 2        

Пошук

Почтовюк А.Б. Раціональність функціонування вищих навчальних закладів

АНОТАЦІЯ
У статті викладено основні аспекти раціональності функціонування вищих навчальних закладів. Проаналізовано, наскільки раціональною є діяльність ВНЗ через виконання ними основної місії вищої освіти – комплексного врахування інтересів суб’єктів системи вищої освіти: «держава – ВНЗ – індивідуум – роботодавець». Визначено, що держава отримує таку систему вищої освіти, у якій кожен із суб’єктів у своїй поведінці враховує тільки власні раціональні інтереси, проте у сполученні їхня діяльність є нераціональною та не відповідає місії вищої освіти.

Ключові слова: вища освіта, місія вищої освіти, вищий навчальний заклад, система вищої освіти.

АННОТАЦИЯ
В статье изложены основные аспекты рациональности функционирования высших учебных заведений. Проанализировано, насколько рациональна деятельность вузов через выполнение ими основной миссии высшего образования – комплексного учета интересов субъектов системы высшего образования: «государство – ВУЗ – индивидуум – работодатель». Определено, что государство получает такую систему высшего образования, в которой каждый из субъектов в своем поведении учитывает только собственные рациональные интересы, однако в сочетании их деятельность полностью нерациональна и не соответствует миссии высшего образования.

Ключевые слова: высшее образование, миссия высшего образования, высшее учебное заведение, система высшего образования.

ANNOTATION
In article, the main aspects of rationality of functioning of higher educational institutions are explained. The rationality of activity of higher education institutions is analyzed through performance of the main mission of the higher education by them – the complex accounting of interests of subjects of the system of higher education: «state-university-individual-employer». It is defined that the state receives the system of higher education in which each of subjects in its behaviour considers only its own rational interests. However, in a combination, their activity is completely irrational and does not correspond to the mission of the higher education.

Keywords: higher education, mission of the higher education, higher educational institution, system of higher education.

Завантажити статтю (pdf)