Архів номерів

2017 15 16 17 18    
2016 9 10 11 12 13 14
2015 3 4 5 6 7 8
2014 1 2        

Пошук

 

банер 1

 

unnamed

 

images

 

banner c111

 

logo-1 

Харковина О.Г. Підходи до визначення сутності інтелектуального капіталу підприємства

АНОТАЦІЯ
У статті з’ясовано значення інтелектуального капіталу для розвитку підприємства. Розглянуто підходи до визначення сутності інтелектуального капіталу як соціального явища та інтелектуального капіталу підприємства як економічної категорії. Визначено, що інтелектуальний капітал розглядається з позиції здібностей людини, її знань, можливостей, які трансформуються у матеріальні блага, що стають основою для прогресивного розвитку суспільства. Інтелектуальний капітал підприємства у науковій літературі вивчається як сукупність наукових кадрів (інтелектуальна еліта), заводських марок, товарних знаків, ліцензій, патентів, зокрема й активів підприємства. Також узагальнено наукові підходи з приводу тлумачення інтелектуального капіталу підприємства та виокремленні класифікаційні ознаки, які вирізняють три аспекти формування зазначеної категорії: ресурси, практичне впровадження, ефект. Окреслено авторське бачення визначення сутності інтелектуального капіталу підприємства та подано його структуру.

Ключові слова: інтелектуальний капітал підприємства, ресурси, інтелектуальна діяльність, інтелектуальні продукти, комерціалізація, практичне впровадження, ефект.

АННОТАЦИЯ
В статье определено значение интеллектуального капитала для развития предприятия. Рассмотрены подходы к определению сущности интеллектуального капитала как социального явления и интеллектуального капитала предприятия как экономической категории. Определено, что интеллектуальный капитал рассматривается с позиции способностей человека, его знаний, возможностей, которые трансформируются в материальные блага, становятся основой для прогрессивного развития общества. Интеллектуальный капитал предприятия в научной литературе рассматривается как совокупность научных кадров (интеллектуальная элита), заводских марок, товарных знаков, лицензий, патентов, в том числе и активов предприятия. Также обобщены научные подходы по поводу толкования интеллектуального капитала предприятия и выделены классификационные признаки, которые отличают три аспекта формирования указанной категории: ресурсы, практическое внедрение, эффект. Определены авторское видение определения сущности интеллектуального капитала предприятия и приведена структура.

Ключевые слова: интеллектуальный капитал предприятия, ресурсы, интеллектуальная деятельность, интеллектуальные продукты, коммерциализация, практическое внедрение, эффект.

ANNOTATION
The article defines the value of intellectual capital for enterprise development. The approaches to defining the essence of intellectual capital generally as a social phenomenon and intellectual capital as an economic category were investigated. It is defined that intellectual capital is considered from a perspective of human skills, knowledge, possibilities, which are transformed into material benefits and become the base for society progressive development. Intellectual capital of an enterprise in scientific literature is considered as an aggregate of scientists (intellectual elite), brand marks, trademarks, licenses, patents including assets of an enterprise. Scientific approaches concerning intellectual capital interpretation are generalized, also classification features, which determine three aspects of this category formation are specified: resources, practical implementation, effect. Author’s vision of defining the essence of intellectual capital and its structure is outlined.

Keywords: intellectual capital of the enterprise, resources, intellectual activity, intellectual products, commercialization, practical implementation, effect.

Завантажити статтю (pdf)