Архів номерів

2017 15 16 17 18    
2016 9 10 11 12 13 14
2015 3 4 5 6 7 8
2014 1 2        

Пошук

 

банер 1

 

unnamed

 

images

 

banner c111

 

logo-1 

Ільчук В.В. Напрями удосконалення ринкових позицій виробників картоплі різних організаційно-правових форм господарювання

АНОТАЦІЯ
Удосконалення ринкових позицій виробників картоплі різних організаційно-правових форм господарювання західних областей України і основні проблеми які виникають при реалізації картоплі полягають в наступному: основне виробництво картоплі (98,1 %) зосереджене в господарствах населення; валове виробництво картоплі в них порівняно до України складає 15,1-17,1 %; відмічене різке коливання валового збору картоплі за роками. Урожайність картоплі становить 13,8-17,2 т/га і на 3,7-6,8 % вище порівняно з середньостатистичними даними по Україні. Баланс надходжень картоплі в західних областях України складає 15,2 % всіх надходжень по Україні. Структура витрат картоплі виробленої господарствами населення і сільськогосподарськими підприємствами значно різняться. В господарствах населення 18,4 % картоплі витрачається на корм худобі, 15,4 % фонд споживання, 15,3 % - на посадку. Левова частка картоплі (59,9 %) вирощеної сільськогосподарськими підприємствами припадає на реалізацію за іншими напрямками. На ринку картоплі спостерігається перевищення пропозиції над попитом. Пропозиція продукції картоплярства характеризується нестабільністю і має чітко виражену сезонну циклічність. Відсутність стабільного за обсягами та цінами ринку картоплі створює для її виробника умови невпевненості у виборі ринкової орієнтації. Пріоритетним завданням подальшого реформування цієї галузі в західних областях України є налагодження, виробниками різних організаційно-правових форм господарювання, виробництва конкурентоспроможної продукції за сортовими характеристиками, якістю і ціною. Саме за дотримання забезпечених умов картопля українського походження зможе ефективно конкурувати з іноземними сортами не тільки на внутрішньому, а й на зовнішніх ринках.

АННОТАЦИЯ
Совершенствование рыночных позиций производителей картофеля различных организационно-правовых форм хозяйствования западных областей Украины и основные проблемы, которые возникают при реализации картофеля заключаются в следующем: основное производство картофеля (98,1%) сосредоточено в хозяйствах населения; валовое производство картофеля в них по сравнению с Украиной составляет 15,1-17,1%; отмечено резкое колебание валового сбора картофеля по годам. Урожайность картофеля составляет 13,8-17,2 т / га и на 3,7-6,8% выше по сравнению со среднестатистическими данными по Украине. Баланс поступлений картофеля в западных областях Украины составляет 15,2% всех поступлений по Украине. Структура расходов картофеля произведенной хозяйствами населения и сельскохозяйственными предприятиями значительно различаются. В хозяйствах населения 18,4% картофеля уходит на корм скоту, 15,4% фонд потребления, 15,3% - на посадку. Львиная доля картофеля (59,9%) выращенной сельскохозяйственными предприятиями приходится на реализацию по другим направлениям. На рынке картофеля наблюдается превышение предложения над спросом. Предложение продукции картофелеводства характеризуется нестабильностью и имеет четко выраженную сезонную цикличность. Отсутствие стабильного по объемам и ценам рынка картофеля создает для ее производителя условия неуверенности в выборе рыночной ориентации. Приоритетной задачей дальнейшего реформирования этой отрасли в западных областях Украины является налаживание, производителями различных организационно-правовых форм хозяйствования, производства конкурентоспособной продукции за сортовыми характеристиками, качеством и ценой. Именно при соблюдении обеспеченных условий картофель украинского происхождения сможет эффективно конкурировать с иностранными сортами не только на внутреннем, но и на внешних рынках.

ANNOTATION
The objective of the study “Trends improving the market position of potato producers different position types of business entity” is a theoretical and methodological basis and practical study of the economic problems arising in improving the market position of producers of potatoes of different legal forms. Improving market positions of producers of potatoes of different types of business entity western regions of Ukraine and major challenges in implementing potatoes are as follows: the main potato production (98.1%) is concentrated in households; total production of potatoes in them compared to Ukraine is 15,1-17,1%, marked by sharp fluctuations in gross harvest of potatoes for years. The yield of potatoes is 13,8-17,2 t / ha and 3,7-6,8% higher compared to the average data for Ukraine. The balance of the proceeds of potatoes in Western Ukraine is 15.2% of all revenues in Ukraine. The cost structure of potatoes produced by households and farms vary considerably. In households spent 18.4% of potatoes for fodder, 15.4% capital consumption, 15.3% - in the landing. The lion's share of 59.9% of potatoes grown agricultural enterprises accounts for implementation in other areas. In the potato market observed excess of supply over demand. Potato offer products characterized by instability and has a pronounced seasonal cyclicality. Lack stable in terms of prices and market potato producer creates the conditions for its uncertainty in the choice of market orientation. Potato production quantity of products in 2013 per capita is 604 kg and 154.4 kg and consumption exceeding the threshold of consumption at 33.4 kg, while in Ukraine only 14.4 kg. Given the global trends potato priority of further reform of the industry in the western regions of Ukraine is to develop competitive products for the production of varietal characteristics, quality and price. It is secured by adherence to the conditions of Ukrainian origin potatoes can effectively compete with foreign varieties not only in domestic but also in foreign markets.

Завантажити статтю (pdf)