Пошук
АНОТАЦІЯ
У статті розглядаються сучасні тенденції економіки України та їх вплив на діяльність вітчизняних підприємств. Визначається необхідність застосування сучасних маркетингових інструментів для підвищення рівня конкурентоспроможності на вітчизняному та міжнародному ринках. Одним із таких інструментів пропонується вважати маркетингову діагностику. Для ефективного застосування діагностики маркетингової політики необхідне розуміння сутності цього терміна. Для цього досліджено трактування цього терміна різними авторами, а також виділено основні недоліки у їх підходах. Запропоновано визначення поняття «діагностика маркетингової політики» відповідно до сучасних підходів та посилення маркетингової складової. Визначено складові діагностики маркетингової політики та їх сутність. Більш детально розглянуто структуру діагностики внутрішнього стану підприємства, яку розділено на такі три складові, як діагностика ефективності маркетингової діяльності, визначення внутрішніх ризиків та діагностика потенціалу. Кожна з виділених частин розглядається в розрізі сутності, складових її проведення та особливостей, притаманних їй.
Ключові слова: маркетинг, діагностика, маркетингова діагностика, збалансована система показників, маркетингові ризики, маркетинговий потенціал.
АННОТАЦИЯ
В статье рассматриваются современные тенденции экономики Украины и их влияние на деятельность отечественных предприятий. Определяется необходимость применения современных маркетинговых инструментов для повышения уровня конкурентоспособности на отечественном и международном рынках. Одним из таких инструментов предлагается считать маркетинговую диагностику. Для эффективного применения диагностики маркетинговой политики необходимо понимание сущности этого понятия. Для этого исследованы подходы к определению этого термина разными авторами, а также выделены основные недостатки. Предложено определение понятия «диагностика маркетинговой политики» в соответствии с современными подходами и усилением маркетинговой составляющей. Определены составляющие диагностики маркетинговой политики и их сущность. Более подробно рассмотрена структура диагностики внутреннего состояния предприятия, которая разделена на такие три составляющие, как диагностика эффективности маркетинговой деятельности, определение внутренних рисков и диагностика потенциала. Каждая из выделенных частей рассматривается в разрезе сущности, составляющих ее проведения и особенностей, присущих ей.
Ключевые слова: маркетинг, диагностика, маркетинговая диагностика, сбалансированная система показателей, маркетинговые риски, маркетинговый потенциал.
АNNOTATION
In the article was considered modern trends of the Ukrainian economy and its impact on the activities of domestic enterprises. It was determined the necessity of application of modern marketing tools for raising the level of competitiveness on the domestic and international markets. For the effective use of diagnostics of marketing policy is necessary to understand the essence of this term. It was researched the interpretation of this term by the different authors and the main disadvantages in their approaches were highlighted. The definition of «diagnostics of marketing policy» in accordance with modern approaches and strengthening of marketing component was proposed. The components of diagnostics of marketing policy and its essence were determined. It was considered in details the structure of the diagnostics of the internal state of the enterprise was divided into three components: diagnostics of the effectiveness of marketing activities, determination of internal risks and diagnostics of the potential. Each of the selected parts was considered in the context of the essence, parts of its implementation and its features.
Key words: marketing, diagnostics, marketing diagnostics, balanced scored card, marketing risks, marketing potential.