Архів номерів

2018 21 22 23      
2017 15 16 17 18 19 20
2016 9 10 11 12 13 14
2015 3 4 5 6 7 8
2014 1 2        

Пошук

 

банер 1

 

unnamed

 

images

 

banner c111

 

logo-1 

АНОТАЦІЯ
Стаття присвячена побудові функцій попиту на м’ясо, молоко та рибу в Україні з урахуванням наявності просторових ефектів. Виявлення просторової автокореляції в даних відбувалося шляхом розрахунку глобального індексу Морана. Для оцінювання функцій попиту використовувалися просторово-авторегресійні моделі з панельною структурою даних. Побудовані моделі дають змогу дійти висновку, що на рівень споживання м’яса, молока та риби істотний вплив мають ціни на вищезгадані продукти та наявні доходи населення. Крім того, для всіх трьох моделей отримано значущий та додатний коефіцієнт просторової автокореляції. Тому споживання м’яса, молока та риби в регіоні залежить від рівня їх споживання у сусідніх регіонах.

Ключові слова: просторові економетричні моделі, індекс Морана, просторова автокореляція, попит, продукти харчування.

АННОТАЦИЯ
Статья посвящена построению функций спроса на мясо, молоко и рыбу в Украине с учетом наличия пространственных эффектов. Выявление пространственной автокорреляции в данных осуществлялось путем расчета глобального индекса Морана. Для оценки функций спроса использовались пространственно-авторегрессионные модели с панельной структурой данных. Построенные модели позволяют сделать вывод, что на уровень потребления мяса, молока и рыбы существенное влияние имеют цены на вышеупомянутые продукты и доходы населения. Кроме того, для всех трех моделей получен значимый и положительный коэффициент пространственной автокорреляции. Поэтому потребление мяса, молока и рыбы в регионе зависит от уровня их потребления в соседних регионах.

Ключевые слова: пространственные эконометрические модели, индекс Морана, пространственная автокорреляция, спрос, продукты питания.

АNNOTATION
The article is devoted to the construction of demand functions for meat, milk and fish in Ukraine, taking into account the presence of spatial effects. Detection of spatial autocorrelation in data was done by calculating the global Moran index. For the estimation of demand functions, models of spatial autoregression with panel data structure were used. The constructed models allow us to conclude that the prices for the above-mentioned products and the existing incomes of the population have a significant impact on the level of consumption of meat, milk and fish. In addition, for all three models, a significant and positive coefficient of spatial autocorrelation is obtained. Therefore, the consumption of meat, milk and fish in the region depends on the level of their consumption in the neighboring regions.

Key words: spatial econometric models, Moran index, spatial autocorrelation, demand, food products.

Завантажити статтю (pdf)