Пошук
Марець О.Р., Михалець К.А. Моделювання показників зовнішньої торгівлі товарів України та Німеччини
АНОТАЦІЯ
Один із способів прогнозування зовнішньоекономічних показників – це прогнозування за географічною ознакою. Нас цікавлять чинники, які впливають на величину експорту та імпорту товарів з однією країною – торговельним партнером. Щоб змоделювати цю залежність, ми використали метод багатофакторної регресії. Залежними змінними є експорт та імпорт товарів між двома країнами. Чинниковими змінними є вимірники внутрішнього та зовнішнього попиту та реальний курс національної валюти. Моделі зроблені на прикладі експорту та імпорту України та Німеччини на даних 2005–2016 рр.
Ключові слова: експорт товарів, імпорт товарів, багатофакторна регресія, Р-значення, коефіцієнт детермінації, критерій Фішера.
АННОТАЦИЯ
Один из способов прогнозирования внешнеэкономических показателей – это прогнозирование по географическому признаку. Нас интересуют факторы, влияющие на величину экспорта и импорта товаров з одной страной – торговым партнером. Чтобы смоделировать эту зависимость, мы использовали метод многофакторной регрессии. Зависимыми переменными являются экспорт и импорт товаров по географической составляющей. Независимыми переменными являются представители внутреннего и внешнего спроса и реальный курс национальной валюты. Модели сделаны на примере экспорта и импорта Украины и Германии на данных 2005–2016 гг.
Ключевые слова: экспорт товаров, импорт товаров, многофакторная регрессия, Р-значение, коэффициент детерминации, критерий Фишера.
ANNOTATION
One of the ways of forecasting foreign economic indicators is by geographical component. We are interested in the factors that affect the amount of export and import of goods with one country (a trading partner). To estimate this dependence, we used the multi-factor regression method. The dependent variable is the export and import of goods between two countries. Factor variables are domestic and external demand and the real exchange rate of the national currency. Models are using data about export and import of Ukraine and Germany for 2005–2016.
Key words: export of goods, import of goods, multiple regression, p-Value, multiple R-squared, F-statistic.