Архів номерів

2018 21 22 23      
2017 15 16 17 18 19 20
2016 9 10 11 12 13 14
2015 3 4 5 6 7 8
2014 1 2        

Пошук

 

банер 1

 

unnamed

 

images

 

banner c111

 

Ярмак М.Р. Розроблення конкурентної стратегії сільськогосподарського підприємства з урахуванням стадії його життєвого циклу

АНОТАЦІЯ
У статті узагальнено підходи до стратегічного вибору підприємства з урахуванням стадії його життєвого циклу, проаналізовано методи розроблення конкурентної стратегії, здійснено вибір конкурентної стратегії сільськогосподарського підприємства залежно від стадії його життєвого циклу. Для вибору конкурентної стратегії сільськогосподарського підприємства у межах загальної стратегії запропоновано використовувати матричний метод. При цьому модифіковано матрицю ADL/LC, а саме змінено її параметри для відображення специфіки сільськогосподарських підприємств через урахування стадій їх життєвого циклу та рівня стратегічної конкурентоспроможності. Визначено види конкурентних стратегій сільськогосподарського підприємства залежно від його позиціонування у 12-квадрантній матриці на основі співвідношення стадії життєвого циклу (становлення, зростання, зрілість, спад) та рівня стратегічної конкурентоспроможності (низького, середнього, високого). Для досліджених підприємств рекомендовано такі види конкурентних стратегій: стратегія вдосконалення конкурентних можливостей, стратегія посилення позицій к наявному бізнесі, стратегія створення додаткового бізнесу, стратегія захоплення ринкових ніш, стратегія злиттів і поглинань.

Ключові слова: конкурентна стратегія, життєвий цикл, сільськогосподарське підприємство, стратегічна конкурентоспроможність, матричний метод.

АННОТАЦИЯ
В статье обобщены подходы к стратегическому выбору предприятия с учетом стадии его жизненного цикла, проанализированы методы разработки конкурентной стратегии, осуществлен выбор конкурентной стратегии сельскохозяйственного предприятия в зависимости от стадии его жизненного цикла. Для выбора конкурентной стратегии сельскохозяйственного предприятия в рамках общей стратегии предложено использовать матричный метод. При этом модифицирована матрица ADL/LC, а именно изменены ее параметры для отражения специфики сельскохозяйственных предприятий посредством учета стадий их жизненного цикла и уровня стратегической конкурентоспособности. Определены виды конкурентных стратегий сельскохозяйственного предприятия в зависимости от его позиционирования в 12-квадрантной матрице на основе соотношения стадии жизненного цикла (становление, рост, зрелость, спад) и уровня стратегической конкурентоспособности (низкого, среднего, высокого). Для исследованных предприятий рекомендованы такие конкурентные стратегии: стратегия улучшения конкурентных возможностей, стратегия усиления позиций в существующем бизнесе, стратегия создания дополнительного бизнеса, стратегия захвата рыночных ниш, стратегия слияний и поглощений.

Ключевые слова: конкурентная стратегия, жизненный цикл, сельскохозяйственное предприятие, стратегическая конкурентоспособность, матричный метод.

ANNOTATION
The paper summarizes approaches to the strategic choice of the company with regard to the stage of its life cycle, analyzes methods for developing competitive strategy, and implements the choice of competitive strategy of the agricultural enterprise depending on the stage of its life cycle. It is proposed to select the competitive strategy of agricultural enterprises in the framework of an overall strategy using a matrix method. For this purpose ADL / LC matrix was modified through changing its parameters to reflect the specificity of agricultural enterprises taking into account their life cycle stages and the level of strategic competitiveness. The types of competitive strategies of an agricultural enterprise was defined, depending on its position in the twelve-quadrant matrix based on the relation of the life cycle stage (formation, growth, maturity, decline) and the level of strategic competitiveness (low, medium, high). For the analyzed agricultural enterprises it was recommended the following kinds of competitive strategies: the strategy of improving competitive potential, the strategy of strengthening the position in existing business, the strategy of creating additional business, the strategy of absorption market niches, the mergers and acquisitions strategy.

Keywords: competitive strategy, life cycle, agricultural enterprise, strategic competitiveness, matrix method.

Завантажити статтю (pdf)