Архів номерів

2018 21 22 23      
2017 15 16 17 18 19 20
2016 9 10 11 12 13 14
2015 3 4 5 6 7 8
2014 1 2        

Пошук

 

банер 1

 

unnamed

 

images

 

banner c111

 

Сембер С.В., Чубарь О.Г., Машіко К.С. Диспропорції фінансового забезпечення територіальних громад Закарпатської області

АНОТАЦІЯ
Статтю присвячено виявленню диспропорцій мезорівня у забезпеченні основними видами фінансових ресурсів місцевих громад Закарпатської області в умовах проведення бюджетно-фінансової децентралізації та формування спроможних об’єднаних територіальних громад (ОТГ). Для визначення рівня диференціації доходів місцевих бюджетів між радами та між ОТГ було використано графічний метод відображення функцій розподілу доходів. Він ілюструє частку сукупних бюджетних надходжень, що отримує певна частка місцевих рад. Зроблено висновок про те, що бюджетна децентралізація у висвітленому форматі проведення реформи не стане панацеєю для підвищення фінансової спроможності громад, хоча деяке покращення фінансового забезпечення після їх можливого об’єднання повинно відбутися. Перед ОТГ поставатиме проблема залежності від централізованих ресурсів, необхідності розробки та вдосконалення комплексної системи різнопланових фінансових інструментів, здатних забезпечити додатковий притік ресурсів із різних джерел задля подальшого їх спрямування на соціально-економічний розвиток.

Ключові слова: фінансове забезпечення, доходи місцевих бюджетів, податкові надходження, трансферти, об’єднані територіальні громади.

АННОТАЦИЯ
Статья посвящена выявлению диспропорций мезоуровня в обеспечении основными видами финансовых ресурсов местных общин Закарпатской области в условиях проведения бюджетно-финансовой децентрализации и формирования состоятельных объединенных территориальных общин (ОТО). Для определения уровня дифференциации доходов местных бюджетов между советами и ОТО был использован графический метод отображения функций распределения доходов. Он иллюстрирует удельный вес совокупных бюджетных поступлений, которые получает определенный удельный вес местных советов. Сделан вывод о том, что бюджетная децентрализация в представленном формате проведения реформы не станет панацеей для повышения финансовой состоятельности общин, хотя некоторое улучшение финансового обеспечения после их возможного объединения должно произойти. Перед ОТО будет возникать проблема зависимости от централизованных ресурсов, необходимости разработки и совершенствования комплексной системы разноплановых финансовых инструментов, способных обеспечить дополнительный приток ресурсов из различных источников для дальнейшего их направления на социально-экономическое развитие.

Ключевые слова: финансовое обеспечение, доходы местных бюджетов, налоговые поступления, трансферты, объединенные территориальные общины.

АNNOTATION
The article focuses on identifying meso-level imbalances in financial provision of local communities of Transcarpathian region in the situation of financial and budget decentralization and establishing of capable united territorial communities (UTC). To define the level of local budgets revenue differentiation between municipalities and UTC the graphic method of revenue distribution presentation was used. It depicts the portion of total budget revenue that is received by a certain part of municipalities. The analysis lets us draw the conclusion that budget decentralization in its current form isn’t going to be panacea for the increase of financial capability of communities, although, some improvements after the association are possible. UTCs will face the problem of dependence on central funds, the necessity to develop and improve the complex system of various financial instruments that can provide additional resources for further socio-economic development.

Keywords: financial provision, revenues of local budgets, tax revenues, transfers, united territorial communities.

Завантажити статтю (pdf)