Пошук
Kakhovich Y.O., Németh Y.I. Output of Ukrainian companies to the foreign markets by example of the EU market
ANNOTATION
The main theoretical aspects of output of Ukrainian enterprises to the foreign markets are considered in the article, criteria for the selection of foreign markets and the basic strategies that are used in modern international practice are analyzed. The market of the European Union, its features and changes in relations between Ukraine and the EU against the background of the signing of the Association Agreement are investigated. Practical recommendations for output of Ukrainian enterprises to the EU market are developed based on the studied factors.
Keywords: EU, strategies of output to the foreign markets, the Association Agreement with the EU, criteria for the selection of foreign markets, foreign trade management, the EU requirements, reduction of customs rates.
АНОТАЦІЯ
У статті розглянуто основні теоретичні аспекти виходу українських підприємств на зовнішні ринки, критерії відбору зовнішніх ринків та основні стратегії, які застосовуються в сучасній міжнародній практиці. Проаналізовано ринок Європейського союзу, його особливості та зміни у відносинах між Україною та ЄС на тлі підписання Угоди про Асоціацію. Розроблено практичні рекомендації щодо виходу українських підприємств на ринок ЄС з урахуванням досліджених факторів.
Ключові слова: ЄС, стратегії виходу на зовнішній ринок, угода про асоціацію з ЄС, критерії відбору зовнішніх ринків, менеджмент ЗЕД, вимоги ЄС, зниження митних ставок.
АННОТАЦИЯ
В статье рассмотрены основные теоретические аспекты выхода украинских предприятий на внешние рынки, критерии отбора внешних рынков и основные стратегии, которые применяются в современной международной практике. Проанализирован рынок Европейского союза, его особенности и изменения в отношениях между Украиной и ЕС на фоне подписания Соглашения об ассоциации. Разработаны практические рекомендации по выходу украинских предприятий на рынок ЕС с учетом исследованных факторов.
Ключевые слова: ЕС, стратегии выхода на внешний рынок, соглашение об ассоциации с ЕС, критерии отбора внешних рынков, менеджмент ВЭД, требования ЕС, снижение таможенных ставок.