Пошук
Курбет О.П. Київська політекономічна школа про місце залізничного транспорту в господарському житті країни
АНОТАЦІЯ
У статті розкрито погляди представників Київської політекономічної школи щодо ролі залізниць як одного з ключових елементів інфраструктури ринкового господарства, значущості шляхів сполучення взагалі та переваг залізниць щодо інших видів транспорту. Проаналізовано погляди вчених щодо обґрунтування необхідності зосередження залізниць у руках держави. Показано важливу торгово-економічну роль України у розвитку залізничного господарства Російської імперії.
Ключові слова: історія української економічної думки, Київська політекономічна школа, інфраструктура, шляхи сполучення, залізнична мережа, друга половина ХІХ – початок ХХ ст.
АННОТАЦИЯ
В статье раскрыты взгляды представителей Киевской политэкономической школы на роль железных дорог как одного из ключевых элементов инфраструктуры рыночного хозяйства, на значение путей сообщения вообще и преимуществ железных дорог относительно других видов транспорта. Проанализированы взгляды ученых по поводу обоснования необходимости сосредоточения железных дорог в руках государства. Показана важная торгово-экономическая роль Украины в развитии железнодорожного хозяйства Российской империи.
Ключевые слова: история украинской экономической мысли, Киевская политэкономическая школа, инфраструктура, пути сообщения, железнодорожная сеть, вторая половина XIX – начало ХХ в.
ANNOTATION
The article reveals the views of representatives of the Kiev school of political economy on the role of railways as one of the key elements of the market economy infrastructure, on the value of lines of communication in general and on the advantages of rail transport over other ones. We have analyzed the views of scientists on the need of concentration the railways in the hands of the state. The article displayed an important trade and economic role of Ukraine in the development of the railway sector of the Russian Empire.
Keywords: history of Ukrainian economic thought, Kyiv School of political economy, infrastructure, lines of communication, railway network, the second half of XIX – early XX century.