Пошук
АНОТАЦІЯ
У статті розглянуто проблеми використання механізму публічних закупівель в цілях промислового розвитку України. Проаналізовано рівень проникнення імпортної складової у вітчизняні публічні закупівлі та її вплив на динаміку розвитку національної економіки України. Визначено пріоритети реформування вітчизняної системи публічних закупівель на базі впровадження багатофакторної моделі оцінки тендерних пропозицій і вимог до локалізації виробництва. Проаналізовано міжнародний досвід реалізації національних економічних інтересів у сфері публічних закупівель. Досліджено відповідність запровадження в Україні багатофакторної моделі її міжнародним зобов’язанням в рамках СОТ та Угоди про асоціацію з ЄС.
Ключові слова: публічні закупівлі, багатофакторна модель, локалізація, виробництва, зовнішньоторговельний баланс, імпортозаміщення.
АННОТАЦИЯ
В статье рассмотрены проблемы использования механизма публичных закупок в целях промышленного развития Украины. Проанализирован уровень проникновения импортной составляющей в отечественные публичные закупки и ее влияние на динамику развития национальной экономики Украины. Определены приоритеты реформирования отечественной системы публичных закупок на базе внедрения многофакторной модели оценки тендерных предложений и требований к локализации производства. Проанализирован международный опыт реализации национальных экономических интересов в сфере публичных закупок. Исследовано соответствие введения в Украине многофакторной модели с ее международными обязательствами в рамках ВТО и Соглашения об ассоциации с ЕС.
Ключевые слова: публичные закупки, многофакторная модель, локализация производства, внешнеторговый баланс, импортозамещение.
ANNOTATION
The article looks into the difficulties of using the public procurement mechanism for the purpose of Ukraine’s industrial development. It analyzes the extent of import penetration into domestic public procurement and its influence on the progress of Ukraine’s national economy development. The paper defines the priorities for the reformation of the domestic public procurement system based on the implementation of a multi-factor model for tender evaluation and introduction of requirements for the production localization. It also analyzes the international experience of pursuing national economic interests in the field of public procurement. The article investigates how the introduction of a multi-factor evaluation model in Ukraine complies with its international obligations under the WTO and EU Association Agreement.
Keywords: public procurement, multi-factor model, localization of production, foreign trade balance, import substitution.